Veel vernieuwing op VVD Landgraaf kandidatenlijst GR2022

Met gepaste trots presenteert de VVD Landgraaf haar kandidatenlijst voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen op 16 Maart 2022.

Op de lijst staan veel nieuwe kandidaten (8 van de top 10 kandidaten zijn nieuwkomers) die midden in de Landgraafse samenleving staan, maar de lijst bevat ook een aantal kandidaten met veel lokale politieke ervaring. De lijst met louter Landgravenaren laat naast veel vernieuwing ook een goede mix zien qua leeftijd, professionele achtergrond en interessegebieden.

De lijst wordt aangevoerd door huidig raadslid en fractievoorzitter Lucas Baggerman (46), woonachtig in Nieuwenhagen en werkzaam als directeur bij medisch-technologiebedrijf Medtronic.

Op plek 2 staat Wendy Franssen (39) uit Ubach over Worms. Zij is werkzaam als Team-coƶrdinator Veiligheid, Toezicht en Handhaving voor de gemeente Voerendaal.

Daarna volgt Patrick Verboeket (44) uit Ubach over Worms op plek 3. Hij is werkzaam als consultant bij Ponthus en zeer actief in het lokale Groenstraatse verenigingsleven.

Op plek 4 staat Bjorn Lambie (40) uit Schaesberg, een ervaren kracht die al achttien jaar actief is in de Landgraafse politiek, onder andere als raadslid tot 2020. Bjorn is eigenaar van zijn eigen bedrijf Lambie Assurantiƫn.

Tim Paulissen (29) completeert de top 5. Tim komt uit Schaesberg en is werkzaam als docent Aardrijkskunde op diverse middelbare scholen in de regio en is eigenaar van een bijles-bureau voor scholieren.

Kelly Regterschot (46) uit Rimburg, een bekend gezicht als oud VVD 2e kamerlid, directeur IBA Parkstad en ex-wethouder in Landgraaf, is de lijstduwer van de VVD Landgraaf kandidatenlijst.