Jacques Michel Bloi uit Landgraaf op VVD lijst voor Europa

De 31 jarige Jacques Michel Bloi uit Landgraaf staat op plaats 13 van de advieslijst van de VVD voor de Europese Verkiezingen van mei 2019. Dit heeft het landelijk bestuur deze week bekend gemaakt.

Geboren en getogen aan beide kanten van de Nederlands-Duitse grens weet hij van dichtbij wat Europese samenwerking kan betekenen. Voor zijn studie European Studies heeft hij zowel in Maastricht als in het Letse Riga gestudeerd. Hierdoor heeft hij vanuit verschillende perspectieven Europa leren kennen.

‘Ik ben ontzettend blij met een plaats op de advieslijst. Zeker als nieuwkomer ben ik er trots op. Het is ontzettend belangrijk dat Den Haag en Brussel zien wat hier in de grensregio’s goed gaat maar ook wat nog veel beter kan. Wij weten hier als geen ander wat het leven aan en met een grens met zich meebrengt ”

Binnen de VVD is hij geen onbekende. Zo is hij al ruim 10 jaar betrokken bij de VVD binnen de regio Parkstad en was hij  secretaris van de VVD Regio Zuid.

Als Coördinator grensoverschrijdende samenwerking van de VVD Regio Zuid verbindt hij al een aantal jaar mensen en organisaties in het Nederlands-Belgisch-Duitse grensgebied. Hoogtepunt hierbij was het ondersteunen van de Duitse liberale zusterpartij FDP tijdens de onderhandelingen van de Europese en grensoverschrijdende paragraaf van het coalitieakkoord in Noordrijn-Westfalen in 2017. Daarnaast is hij geregeld onderweg met parlementariërs in de grensregio om hen van dichtbij te laten zien wat Europese samenwerking betekent op lokaal niveau.

Jacques Michel is verder actief als voorzitter van Stichting Omroep Landgraaf en secretaris van de Nederlandse Dartsbond.

Tussen 9 en 20 januari hebben alle VVD leden de mogelijkheid om te stemmen over de advieslijst tijdens een online ledenraadpleging.